Oversikt
Utleiere og forvaltere kan gi en vurdering av feriegjester som har booket gjennom nettsidene våre. Disse vurderingene blir vist som en gjennomsnittlig rangering til utleiere med onlinebooking når en feriegjest sender dem en bookingforespørsel. Hvis feriegjesten har fått en vurdering av tidligere eiere, vil gjennomsnittsrangeringen vises øverst i meldingshistorikken i innboksen til utleieren/forvalteren.

Anmodning
Hvis feriegjesten booker gjennom HomeAways betalingsside, vil utleieren/forvalteren se et kort i markedsoversikten sin på utsjekkingsdagen med en oppfordring om å vurdere feriegjesten. Utleiere som ikke har gitt en vurdering av gjestene sine, vil motta en e-post tre dager etter endt opphold. Utleieren kan vurdere feriegjesten på en skala fra én til fem stjerner på områdene helhetlig opplevelse, renhold, kommunikasjon og overholdelse av husreglene. Det er ingen felter for fritekst. Feriegjesten kan også skrive en anmeldelse av utleieren og ferieboligen, og vil motta en e-post om å skrive en anmeldelse på utsjekkingsdagen. I tillegg kan feriegjestene sende inn en anmeldelse gjennom «Mine reiser» på feriegjestkontoen.

Tidsaspekt
HomeAway tilbyr et toveis anmeldelsessystem som gir både feriegjesten og utleieren mulighet til å vurdere erfaringen de hadde med en booking. Feriegjesten og utleieren har ett år på seg til å sende inn en anmeldelse, men når én av partene har startet prosessen, må den andre sende inn anmeldelsen sin innen 14 dager. Anmeldelsene er private i denne 14-dagersperioden. Når det har gått 14 dager eller begge partene har sendt inn anmeldelsene sine, publiseres anmeldelsen av ferieboligen på nettstedet. Etter at de 14 dagene har passert, kan ingen av partene redigere anmeldelsen sin.

Visning
Rangeringen til feriegjestene er ikke offentlig tilgjengelig. Utleiere og forvaltere med onlinebooking kan se den gjennomsnittlige stjernerangeringen til potensielle gjester de er i kontakt med. Så snart en booking er gjennomført, kan utleieren fortsatt se den gjennomsnittlige stjernerangeringen til den aktuelle feriegjesten. Andre feriegjester, utleiere uten onlinebooking og utleiere som ikke er i kontakt med den aktuelle feriegjesten, vil ikke kunne se en feriegjests rangering. Feriegjester som har blitt vurdert, vil kunne se rangeringen de har i profilen sin. I tillegg vil de motta en e-postmelding når nye vurderinger blir lagt til. Denne beskjeden blir ikke sendt i løpet av den private 14-dagersperioden, med mindre begge parter har fullført anmeldelsene sine før dette.