Vårt toveis anmeldelsessystem gjør at feriegjester og utleiere kan bedømme hele opplevelsen sin etter at ferien er over.  

Ferieboliganmeldelser fra tidligere gjester gjør at gjestene kan føle seg trygge på at en feriebolig er slik den er annonsert, noe som gjør at de kan booke uten bekymringer. Anmeldelser som er lagt igjen av andre feriegjester, gir potensielle feriegjester umiddelbar tillit til utleieren. I tillegg vil utleiere gjerne føle seg trygge på potensielle feriegjester og være komfortable med at de bor i ferieboligen deres, så utleiere kan sende inn vurderinger av gjester som har booket ferieboligen deres.

Vi ønsker at alle anmeldelser på nettstedet vårt skal være upartiske og gi et sannferdig bilde av oppholdet. Derfor sørger vårt toveis anmeldelsessystem for at feriegjester og utleiere ikke kan se hverandres vurderinger før de er publisert på nettstedet, og forhindrer dem samtidig i å redigere dem etterpå. 

Slik fungerer det:
  1. Etter at oppholdet er gjennomført, vil både utleiere og feriegjester motta en e-post med en link som ber dem om å anmelde opplevelsen sin. Utleierne vil også se et kort i markedsoversikten med oppfordring om å gi en vurdering av gjestene. I tillegg kan feriegjestene sende inn anmeldelser gjennom seksjonen «Mine reiser» på brukerkontoen. Anmeldelser kan sendes inn i opptil ett år etter utsjekking, eller frem til en av partene setter i gang anmeldelsesprosessen.
  2. Så snart en av partene har sendt inn en anmeldelse, har den andre parten 14 dager på seg til å skrive og sende inn anmeldelsen sin. Ingen av partene vil kunne se hverandres vurderinger i løpet av disse 14 dagene, før begge har sendt inn anmeldelsene sine. Dette betyr at ærlige tilbakemeldinger kan deles i fortrolighet.
  3. Når begge parter har sendt inn anmeldelsen sin eller de 14 dagene har passert, vil ingen av partene kunne redigere det de har skrevet. Dersom det kun er den ene parten som har skrevet en anmeldelse i løpet av denne perioden, publiseres denne etter 14 dager. Den av partene som ikke har skrevet en anmeldelse innen 14 dager, vil da ikke lenger kunne skrive en anmeldelse. 
  4. Hvis anmeldelsene samsvarer med våre retningslinjer for innhold og har blitt godkjent av oss, vil vi publisere dem. På dette tidspunktet kan både utleieren og feriegjesten gå til brukerkontoen sin for å se rangeringen de har fått.

Gjeninnsendelse:
Hvis en utleier eller feriegjest ombestemmer seg og ønsker å fjerne anmeldelsen de sendte inn, kan de kontakte kundeserviceteamet vårt og be om å få den fjernet. De vil derimot ikke kunne sende inn en ny anmeldelse, ettersom de har kunnet se motpartens vurdering og vi ønsker å sørge for at denne prosessen fungerer på en rettferdig måte.