Feriegjester over 18 år kan skrive anmeldelser. Den som skriver anmeldelsen må kunne bevise at de oppfyller ett av følgende kriterier:
  • Vedkommende overnattet i ferieboligen.
  • Vedkommende betalte i henhold til avtalen, men måtte overnatte et annet sted enn i ferieboligen de hadde booket.
HomeAway tilbyr et toveis anmeldelsessystem for at både feriegjester og utleiere skal kunne vurdere opplevelsen sin. Etter oppholdet vil både feriegjester og utleiere motta en e-post med en link de kan følge for å skrive en anmeldelse av opplevelsen sin. Utleiere kan også skrive vurderinger ved å gå til markedsoversikten sin og Anmeldelser-siden. Gjester kan sende inn anmeldelser via feriegjestprofilen sin. Ingen av partene kan se hverandres anmeldelser før begge har sendt dem inn. Dette betyr at ærlige tilbakemeldinger kan deles i fortrolighet. En feriegjest kan sende inn en anmeldelse opptil ett år etter oppholdet, men hvis utleieren skriver sin vurdering før feriegjesten, får vedkommende 14 dager på å sende inn sin. Når begge parter har sendt inn anmeldelsen sin eller de 14 dagene har passert, kan ingen av partene redigere det de har skrevet. Hvis anmeldelsene møter våre retningslinjer for innhold, vil vi publisere dem. Du må sende inn anmeldelser innen ett år etter oppholdet i ferieboligen, gitt at utleieren ikke allerede har sendt inn sin anmeldelse og 14-dagersfristen har begynt å løpe. Anmeldelsen må skrives i løpet av ett år etter oppholdet.

Utleieren kan svare på feriegjestens anmeldelse, men kan ikke anmelde ferieboligen.