Når du booker online gjennom HomeAways betalingsside, vil du motta en e-post på utsjekkingsdagen. Denne e-postmeldingen inneholder en link du kan klikke på for å skrive en anmeldelse. Via e-posten du mottar, kan du sende inn en anmeldelse ved å følge disse stegene:
  1. I e-posten blir du spurt om du hadde et fint opphold. Trykk på «ja» eller «nei». Derfra blir du ført videre til et skjema hvor du kan gi mer tilbakemelding.
  2. Ranger opplevelsen din fra én til fem stjerner (én er lavest, fem er høyest) og fyll ut de påkrevde feltene.
  3. Klikk Lagre og fortsett.
Du kan også sende inn en anmeldelse fra kontoen din. Da tar du følgende steg:
  1. Logg inn på feriegjestkontoen din ved hjelp av e-postadressen du brukte under bookingen.
  2. Velg Mine reiser.
  3. Velg den aktuelle bookingen fra listen over tidligere reiser.
  4. Klikk på Skriv en anmeldelse, som du finner i den øverste delen av reiseoversikten din.
  5. Ranger opplevelsen din fra én til fem stjerner (én er lavest, fem er høyest) og fyll ut de påkrevde feltene.
  6. Klikk på Send.
Etter at du har sendt inn en anmeldelse, vil du motta en bekreftelse på dette via e-post, sammen med en kopi av anmeldelsen din og anmeldelsens referansenummer. Deretter sendes anmeldelsen til gjennomgang hos HomeAway. I løpet av denne prosessen vil et medlem av HomeAway-teamet for anmeldelser kontrollere at den oppfyller våre retningslinjer for innhold.

Etter at oppholdet er over, vil utleieren også motta en e-post med en link til en side hvor vedkommende kan skrive en anmeldelse av hvordan de opplevde deg som feriegjest. Ingen av dere vil kunne se hverandres vurderinger før begge har sendt inn anmeldelsen sin. Dette betyr at ærlige tilbakemeldinger kan deles i fortrolighet. Både du og utleieren har 14 dager til å skrive en anmeldelse etter at den andre parten har sendt inn sin anmeldelse. Anmeldelsen din må sendes inn innen ett år etter oppholdet ditt i ferieboligen, gitt at utleier ikke allerede har publisert sin anmeldelse og dermed startet det «blinde tidsrommet» på 14 dager. Når begge parter har sendt inn anmeldelsen sin eller de 14 dagene har passert, vil ingen av partene kunne redigere det de har skrevet. Så lenge anmeldelsene oppfyller våre retningslinjer for innhold, vil vi publisere dem. 

Husk at det ikke er mulig å redigere anmeldelser etter at de er sendt inn. Dette gjelder også grammatiske feil, feilstavinger og endring av stjernerangeringen. Hvis du av en eller annen grunn ønsker å fjerne anmeldelsen etter at den har blitt publisert, vil du ikke kunne sende inn en ny anmeldelse.